همه چیز در مورد خرابی اسکوتر برقی

فهرست مطالب

در اثر استفاده طولانی مدت، استفاده از لوازم تقلبی، استفاده نادرست و یا آسیب رسیدن به اسکوتر برقی، ممکن است که با خرابی اسکوتر برقی مواجه شوید. در اینصورت مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا پاسخ سؤالات خود را پیدا کنید.

مراحل تعمیر اسکوتر برقی در مجموعه ساپتک شاپ

مرحله اول

  • تماس با واحد فنی جهت مشاوره برای تعمیر اسکوتر برقی.
  • پس از دریافت مشاوره، در صورت لزوم می‌توانید به صورت حضوری و یا با پیک اسکوتر خود را به دفتر ما ارسال کنید.
  • تحویل اسکوتر معیوب به واحد فنی، ثبت مشخصات اسکوتر و مالک دستگاه، ارائه رسید.

 

دلیل زود خالی شدن باتری اسکوتر برقی

 

مرحله دوم

 عیب یابی توسط کارشناسان تعمیرات

بعد از کارشناسی با شما تماس می‌گیرند و موارد خرابی را اعلام می‌کنند.

در صورت موافقت شما دستگاه به واحد تعمیرات ارجاع داده می‌شود.

مرحله سوم

اتمام تعمیر دستگاه و تماس با مشتری

تست دستگاه بعد از تعمیر توسط کارشناسان ما

هماهنگی و ارسال دستگاه به آدرس مشتری

نحوه ارسال

ارسال دستگاه به شهرستان ها توسط تیپاکس، باربری و پست امکان‌پذیر است.

در شهر تهران نیز پس از هماهنگی توسط پیک ارسال خواهد شد.

 

 

علائم خرابی اسکوتر برقی کدام هستند؟

1- ضعیف شدن قدرت موتور ها
2- ایجاد لرزش در زیر پاها
3-  کاهش قدرت مانور در حین پیچیدن
4- خاموش شدن دستگاه در حال حرکت و …

همگی از ایرادات رایج در انواع اسکوتر برقی می‌باشند.

علائم خرابی باتری اسکوتر برقی کدام هستند؟

1- شارژ نشدن اسکوتر
2- زود خالی شدن شارژ اسکوتر
3-  کاهش قدرت اسکوتر

انواع خدمات تعمیر اسکوتر برقی در این مجموعه

1- تعمیر عیب برد اصلی اسکوتر برقی
2- عدم بالانس اسکوتر برقی
3- تغییر زاویه ی اسکوتر برقی
4- رفع عدم برابری سرعت در گردش به طرفین در اسکوتر برقی
5- مشکل موتورهای اسکوتر برقی
6- خرابی چراغ های اسکوتر برقی
7- مدار شارژ باتری اسکوتر برقی
8- بردهای اسکوتر برقی
9- تعویض و تعمیر بدنه و شاسی اسکوتر برقی

 

علت حرکت نکردن موتور برقی

 

تعمیر اسکوتر برقی در موارد زیر باید حتما به دست تعمیرکار حرفه ای و قابل اطمینان صورت بگیرد:

  •  اسکوتر برقی شما روشن نمی‌شود!
  •  چراغ قرمز روی اسکوتر برقی چشمک می‌زند!
  •  چرخ های اسکوتر برقی سخت می‌چرخد!
  •  از اسکوتر برقی صدایی شنیده شد (صدایی ناشی از ترکیدن قطعات الکترونیکی)
  •  دستگاه اسکوتر مرتبا بوق می‌زند! (آلارم می‌دهد)
  •  از دستگاه بوی سوختگی یا دود به مشام رسید!
  •  اسکوتر برقی تحت هیچ شرایطی روشن نشود!
  •  در مدت زمان کوتاهی خاموش می‌شود!
  •  در هنگام استفاده به یکباره زیر پا خاموش می‌شود!
  •  سرعت اسکوتر برقی نسبت به قبل کم شده است!
  •  دستگاه من شارژ نمی‌شود!
  •  بلوتوث اسکوتر برقی فعال نمی‌شود و یا در هنگام استفاده قطع و وصل می‌شود!

تعمیر اسکوتر برقی نیاز به ابزارهای تعمیر و اندازه گیری اهم و مقاومت تخصصی دارد. همچنین به دلیل بالا بودن ولتاژ باتری اسکوتر برقی و نوع آن که لیتیومی است با کوچکترین اتصالی امکان آتش گرفتن دستگاه وجود دارد.

شایع ترین موارد خرابی اسکوتر برقی چیست؟

  •  عدم کارکرد چرخ ها
  • نداشتن تعادل در اسکوتر
  • چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر
  • خاموش نشدن اسکوتر
  •  کار نکردن یک طرف اسکوتر
  • سفت شدن چرخ های اسکوتر

موارد ذکر شده بالا از مهمترین موارد خرابی اسکوتر می باشد که به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

عدم کارکرد چرخ های اسکوتر برقی

اولین خرابی اسکوتر برقی زمانی است که اسکوتر روشن میشود اما حرکت نمی‌کند. در این مورد شما با ریست کردن امکان دارد خرابی اسکوتر شما برطرف شود. در این مورد که بر روی اسکوتر می‌ایستید و چرخ اسکوتر حرکت نمی‌کند، برد اسکوتر آسیب دیده است. برخی از مشتریان بدون آگاهی از حساسیت این دستگاه ها آن را باز می‌کنند و اقدام به عیب یابی می‌کنند. در این صورت امکان دارد شما نه تنها نتوانید اسکوتر را تعمیر کنید بلکه ایرادی به ایرادات دیگر اسکوتر وارد می‌کنید پس بهتر است که هرگز بدون آگاهی اسکوتر را باز نکنید.

علت بوق زدن اسکوتر برقی

جهت آموزش ریست کردن اسکوتر برقی روی لینک زیر کلیک کنید.

ریست کردن اسکوتر برقی

 چشمک زدن چراغ قرمز باتری در اسکوترها چشمک زدن چراغ باتری در اسکوتر به معنای تمام شدن شارژ اسکوتر است. روبروی چراغ باتری اسکوتر یک چراغ وجود دارد هنگام سوار شدن صحیح اسکوتر چراغ به رنگ سبز روشن می‌شود و اسکوتر حرکت می‌کند. اگر این چراغ به رنگ قرمز چشمک زن روشن شود، باید سریع پیاده شده زیرا اسکوتر دچار نقص فنی شده و قادر به حرکت نمی‌باشد.

عدم تعادل اسکوتر اسکوتر برقی

نداشتن تعادل یکی از ایرادات اسکوتر می باشد. که برای رفع آن ابتدا اسکوتر را ریست کرد. اگر با این کار درست نشد، ایراد از ناحیه ژیروسکوپ ها یا همان برد های تعادل می‌باشد. لذا به دلیل حساسیت برد، از بازکردن اسکوتر و تلاش برای رفع ایراد مربوطه جدا خوداری کنید و دستگاه راجهت تعمیر به مراکز معتبر ببرید.

چرا اسکوتر خاموش نمی‌شود؟

یکی از مشکلات شایع در تعمیرها روشن ماندن اسکوتر است. زمانی به وجود می آید که مدار تغذیه اسکوتر یا همان بخش پاور آسیب می بیند. اگر باطری اسکوتر تخلیه شود دیگر شارژ نمی‌شود.

همه برد های تعادل یا همان (ژیروسکوپ) با هم سازگاری دارند؟
جواب خیر به هیچ عنوان برد های تعادل را با برد اصلی که سازگار است عوض نکنید. برد های تعادلی که از یک کارخانه و با یک نرم افزار شبیه به هم هستند را می‌توان جایگزین کرد. در اصل چیپ هایی که بر روی برد تعادل وجود دارند یکی برای تعادل لحظه ای یا همان ژیروسکوپ و دیگری میکرو چیپ حاوی نرم افزار و دیتای برد تعادل اسکوتر است.

چرا اسکوتر به سمت جلو می‌رود اما به سمت عقب نمی‌رود؟

اسکوتر نسبت به ضربه حساس است. اگر اسکوتر ضربه دیده دچار اختلال در حرکت می‌شود. عمده ترین ایراد در ضربه خوردگی به اسکوتر ابتدا شکستن قاب است که باعث اختلال در حرکت اسکوتر برقی می‌شود. اسکوترها دارای دو برد تعادل می‌باشند که کار کردن آنها باید با یکدیگر هماهنگ باشد و cpu در دستگاه هدایت و فرمان این دو برد را انجام می‌دهد.

در صورت ضربه خورد به دستگاه اسکوتر، این هماهنگی از بین می‌رود و دیگر اسکوتر در حالت عادی خود کار نمی‌کند. امکان دارد که اسکوتر با ریست کردن درست شود اما در برخی از موارد این برد ها باید تعمیر یا تعویض گردد. بهتر است برای تعمیر اسکوتر شارژی خود آن را به یک مرکز تعمیرات اسکوتر مجاز ببرید. ما این مشکل را برای شما با کمترین هزینه بر طرف می‌کنیم.

چرا اسکوتر زیر پا می لرزد؟

بهتر است بدانید که اسکوتر ها باید حتما وزن بالای 30 کیلو گرم را حرکت دهند. اما افرادی که سوار آن می‌شوند نیز این مشکل را دارند حتی وزن آنها نیز بالای 30 کیلو گرم باشد. برخی از دوستان با ما تماس گرفته و می‌گویند ما وزنمان بالای 30 کیلوگرم است اما باز هم اسکوتر زیر پا می‌لرزد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از علت لرزش اسکوتر برقی زیر پا، کلیک کنید.

چرا چرخ اسکوتر من سفت شده و با حرکت کردن ضربه می‌زند؟

این ایراد در اسکوتر ها بر اثر استفاده زیاد از اسکوتر و یا اینکه اسکوتر را روی فرش و یا چمن می‌رانند. اگر اسکوتر به این مشکل دچار شد آن را اصلا روشن نکنید. قاب اسکوتر را باز کنید و سوکت باتری را جدا کنید. چون در این حالت مدار اصلی اسکوتر اتصالی کرده است.

چرا اسکوتر زیر پا بدون اخطار شارژ خاموش می شود؟

بیشتر مشتریان عزیز که اسکوتر را خریداری می‌کنند بعد از مدتی با این مشکل رو برو می‌شوند. این مشکل بیشتر از باتری می‌باشد وقتی باتری خراب شود این مشکل برای اسکوتر بوجود می‌آید و با تعویض باتری مشکل حل می‌شود.

چرا اسکوتر من یک طرف آن کار نمی‌کند؟

همان طور که می‌دانیم و از ساختار اسکوتر معلوم است، اسکوترها به صورت قرینه کار می‌کنند یعنی در یک اسکوتر مدارها تقریبا دو بار تکرار شده. یک مدار برای یک چرخ و یک مدار برای چرخ یا موتوری دیگر.

جواب اینجاست که آیا اسکوتر را ریست کرده اید؟ این مشکل بیشتر با ریست کردن درست می‌شود اما اگر درست نشد و ایراد برطرف نگردید برد تعادل شما آسیب دیده است. عملکرد این قطعه به این شکل است که تعادل را بصورت لحظه ای به آی سی مرکزی اطلاع می‌دهد و اسکوتر تعادل خود را حفظ می کند و اگر خراب شود اسکوتر حرکت نمی‌کند. برای تعمیر این مشکل می‌توانید با ما تماس بگیرید این را در نظر داشته باشید که برای برطرف کردن مشکلات و خرابی های اسکوتر فقط ریست کردن چاره ساز نیست.

اگر مشکلی برای قطعه‌ای از یک مدار بوجود آید آی سی پردازشگر(CPU) دستور حرکت به طرف دیگر اسکوتر نمی‌دهد. مشتریانی که با ما تماس می‌گیرند و سوال می کنند که چرا اسکوتر من یک طرفش کار نمی‌کند ؟

 چرا چرخ اسکوتر من سخت حرکت می‌کند؟

موتورها از نوع براشلس هستند و دارای سه سیم برای قدرت موتور جهت چرخیدن و پنج سیم برای سنسورهای داخل چرخ، اگر در مدار اتصالی باشد موتور سفت می‌شود و در این مواقع اسکوتر روشن نمی شود. توصیه من برای شما که به این مشکل برخورد می کنید این است که اسکوتر را جهت تعمیر به تعمیرگاه اسکوتر ببرید. تعمیرات اسکوتر برقی در نظر داشته باشید که تعویض برد های تعادل(ژیروسکوپ) باید از همان برد اصلی باشد. یعنی باید با برد اصلی سازگار باشد. در غیر این صورت یا ژیروسکوپ کار نمی‌کند و یا در برخی از موارد خازن ژیروسکوپ می‌ترکد که خسارات جبران ناپذیری دارد.

چرخ اسکوتر من ضربه خورده و در حین حرکت گیر دارد و ضربه می‌زند

یکی از موارد این است که وقتی به یکی از چرخ های اسکوتر ضربه وارد شد در حین حرکت گیر دارد. موتور های اسکوتر از نوع براشلس هستند. در موتور های براشلس سیم پیچ ثابت است و پوسته به دور آن میچرخد در اسکوتر ها هم رینگ و لاستیک پوسته موتور محسوب می‌شوند.

خرابی اسکوتر برقی

چرا اسکوتر من پس از یک دوره عدم استفاده دیگر روشن نمی‌شود؟

اسکوتر شما سالم است و هیچ ایرادی از این نظر ندارد، فقط مشکل اینجاست که باتری اسکوتر به اصطلاح به خواب الکتریکی رفته دیگر با اتصال شارژر دستگاه شارژ نمی‌گیرد. این ایراد ممکن است حتی با تعمیر باطری هم بر طرف نشود و باید باتری را تعویض کنید. برای اینکه به این مشکل برخورد نکنید حداقل هفته ای یک بار اسکوتر را روشن کنید و بعد چند دقیقه استفاده آن را به شارژ بزنید تا باتری خراب نشود.

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی

در برخی از مواقع این مشکل به وجود می آید برای اسکوترها که روشن می‌شوند اما شارژ نمی‌شوند. بیشتر اوقات این ایراد از خرابی باتری است. وقتی باطری دارای سلول خراب باشد این ایراد پیش می‌آید. در کل وقتی شارژر را به اسکوتر متصل می‌کنیم باید چراغ شارژر قرمز شود. که نشان دهنده شارژ شدن اسکوتر است و وقتی چراغ قرمز رنگ به رنگ سبز تبدیل شد یعنی دستگاه شارژ شده است. اما اگر اسکوتر ایراد داشته باشد این چراغ از ابتدا به رنگ سبز روشن می‌شود .

سوالات خرابی اسکوتر برقی

چرا اسکوتر پس از باز و بسته کردن قاب جرقه زد و دیگر روشن نشد؟

این مشکلی است که بسیاری از عزیزان با آن مواجه می شوند. اگر اسکوتر شما به مشکل برخورد، سعی کنید با متخصص تعمیرات اسکوتر تماس حاصل فرمایید. این دسته از مشکلات که با آن برخورد می‌کنیم برای این است که اتصالات را درست بر سر جای خود قرار نداده‌ایم. حتما قبل از باز و بسته کردن اسکوتر از اتصالات کانکتورها عکس تهیه فرمایید تا برای بستن دچار مشکل نشوید. مهم تر این که مراقب باشید سیم ها بین قاب اسکوتر نماند زیرا با این عمل دچار اتصالی در داخل اسکوتر می‌شود. بهتر است برای تعمیر اسکوتر به تعمیر گاه مجرب مراجعه فرمایید. می توانید با ما تماس بگیرید و از راهنمایی های ما استفاده کنید.

به نکات زیر جهت حفظ و نگهداری اسکوتر توجه فرمایید:

1* از راندن اسکوتر در شیب تند خودداری شود.
2* حداکثر وزن قابل تحمل اسکوتر را رعایت فرمایید.
3* زمانی که دستگاه روشن است آن را به شارژ نزنید.
4* دکمه خاموش و روشن را بیشتر از یک ثانیه نگه ندارید.
5* تعمیر کردن اسکوتر توسط افراد غیر متخصص بپرهیزید.
6* ضربه زدن به اسکوتر و پرش از ارتفاع با اسکوتر جدا بپرهیزید.
7* هنگامی که اسکوتر در حال شارژ می باشد آن را روشن نکنید.
8* حرکت روی آب، خاک، فرش، گل و موارد مشابه خودداری فرمایید.
9* باتری اسکوتر از نوع لیتیومی بوده لذا از تعمیر خودسرانه بپرهیزید.
10* در محیط های مرطوب که باعث خیس شدن اسکوتر می شود از اسکوتر سواری خوداری کنید.
11* حداکثر مدت زمان شارژ کردن اسکوتر دو ساعت می باشد و بیشتر از آن باعث آسیب به باتری می‌شود.

 

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی

 

چرا در هنگام وصل کردن شارژر به اسکوتر، محل اتصال جرقه می‌زند؟

گاها ممکن است برای اسکوتر برقی این مشکل بوجود آید که بهتر است با دیدن این ایراد دیگر شارژر را به اسکوتر متصل نکنید. این خرابی برای اسکوتر ها دلیلش وجود یک اتصالی در مدار برد اسکوتر می باشد که بهتر است آن را جهت تعمیر و سرویس به تعمیرگاه اسکوتر ببرید.

آیا وزن بالا فرد باعث خرابی اسکوتر می‌شود؟

قطعا وزن بالا باعث خرابی اسکوتر می‌شود. اما چه وزنی برای اسکوتر بالا است؟ معمولا بین وزن 30کیلو گرم تا 100 کیلو گرم را اسکوتر ها تحمل می‌کنند. اما اگر به اسکوتر فشار وارد شود شاسی اسکوتر می‌شکند و آسیب به قسمت برد الکترونیکی وارد می‌شود و باعث خرابی آن می‌شود. بهتر است زیر وزن های گفته شده استفاده شود. بزرگترین خطر، شکستگی شاسی است و باعث می‌شود سیم های اسکوتر پاره شوند و اتصالی به وجود آورد و اسکوتر باعث آتش سوزی می‌شود. هیج وقت هنگامی که باتری اسکوتر ضعیف است با آن حرکت نکنید و آن را به شارژ بزنید.

دلیل زود خالی شدن باتری اسکوتر برقی چیست؟

دلیل زود خالی شدن باتری اسکوتر برقی به چند عامل تقسیم می‌شود. گاهی اوقات شارژ کردن بیش از حد اسکوتر به باتری آسیب می‌رساند و در این صورت باید باتری تعویض گردد.

یکی دیگر از دلایل زود خالی شدن باتری ممکن است بی‌کیفیت بودن و نداشتن استانداردهای لازم است که مشتریان هنگام خرید به این نکته توجه نمی‌کنند.

همچنین پیمودن مسافت طولانی و یا استفاده بیش از حد اسکوتر در سطوح ناهموار باعث کاهش طول عمر باتری می‌شود.

علت بوق زدن اسکوتر برقی چیست؟

علت بوق زدن اسکوتر برقی به طور ناگهانی، در حالت 2 امکان‌پذیر است که شارژ اسکوتر برقی در حال اتمام است و اسکوتر با بوق زدن به شما هشدار می‌دهد. حالت دوم این است که موتور اسکوتر برقی بیش از حد کار کرده و داغ شده است. در چنین شرایطی اسکوتر خود به خود بوق می‌زند. بنابراین بطور کلی علت بوق زدن اسکوتر برقی، مربوط به موارد هشدار می‌شود. با این حال در صورتی که چنین علائمی را مشاهده نکردید، برای دریافت راهنمایی بیشتر با واحد فنی ساپتک شاپ در تماس باشید تا به شما مشاوره تخصصی دهند.

خرابی بلوتوث اسکوتر برقی

یکی از موارد خرابی بلوتوث اسکوتر است. بعضی از مشتریان عزیزی با ما تماس می‌گیرند، ظرف مدت کوتاهی بلوتوث آن از کار افتاده است. بلوتوث در واقع یک برد جداگانه هست که به برد اصلی اسکوتر برقی متصل می‌شود. چون از کیفیت ساخت پایینی برخوردار است و همچنین ولتاژ زیادی برای روشن شدن تامین می‌کند. از این رو دچار فشار ولتاژی می‌شود و در نهایت می‌سوزد و گاهی این سوختن به برد اصلی هم صدمه وارد می‌کند.

از نظر تعمیر کاران اسکوتر عامل خرابی بیشتر اسکوتر ها برد بلوتوث به آن ها توصیه می‌شود در هنگام خرید اسکوتر مدل بدون بلوتوث آن را تهیه فرمایید. این فرضیه که از بلوتوث استفاده نکنیم تا اسکوتر خراب نشود اشتباه است چون به طور مداوم برد بلوتوث از برد اصلی اسکوتر تغذیه می‌کند حتی  اگر از آن استفاده نشود.

جهت خرید برد بلوتوث و اسپیکر روی لینک زیر کلیک کنید.

برد بلوتوث و اسپیکر

بررسی قسمت ریموت و استفاده از آن در اسکوتر

ریموت در اسکوترها نقش خاموش و روشن کردن اسکوتر از راه دور را دارد. این قطعه فواید و مضراتی هم دارد. از فواید این قطعه می‌توان به خاموش کردن اسکوتر از راه دور اشاره کردکه شما برای ظرف مدت کوتاهی می‌توانید اسکوتر خود را خاموش کنید. اما حتما به این نکته توجه کنید که اسکوتر در این حالت روشن می‌باشد. فقط قسمت هایی که فرمان حرکت را صادر می‌کنند نیز از کار می‌افتند. در اصل اسکوتر به حالت استندبای در می آید. نکته مهم در این قسمت، این است که باید توجه کرد اگر اسکوتر را برای مدت زمان زیادی مثلا دو ساعت به بالا استفاده نمی‌کنیم حتما آن را با دکمه خاموش کنیم زیرا اسکوتر روشن می‌ماند و ممکن است به چیپ اصلی آسیب برسد.

جهت مشاهده قیمت و خرید ریموت اسکوتر برقی با بهترین کیفیت روی لینک زیر کلیک کنید.

ریموت کنترل اسکوتر برقی

نکاتی که بعد از آب خوردگی اسکوتر باید رعایت شود:

ممکن است بر اثر استفاده اسکوتر در محیط های مرطوب اسکوتر دچار آبخوردگی شود که بسیار برای این دستگاه مضر است. زیرا این اسکوتر ها ضد آب نیستند و به رطوبت حساس هستند. هرگز اسکوتر را کنار ساحل دریا و یا حتی در روز های بارندگی استفاده نکنید.

هرچه سریع تر قاب اسکوتر را باز کنید و سوکت باتری را جدا کنید.
بعد با سشوار رطوبت ناشی از آبخوردگی اسکوتر را خشک کنید.
برای بررسی و سرویس به تعمیرگاه اسکوتر مراجعه کنید.
هرگز بعد از آبخوردگی سعی نکنید اسکوتر را روشن کنید.
بعد از خشک کردن اسکوتر مجددا سوکت باتری را متصل کنید. ممکن است بین پایه های قطعات و المان های برد اسکوتر سولفاته زده باشد که باعث خسارت و یا حتی سوختگی قطعات بوجود آید.
بهتر است هر چه سریع تر اسکوتر برقی خود را به متخصصین ما تحویل دهید.

یک ایراد شایع در اسکوتر

هنگامی که به اسکوتر فشار بالایی می‌آورید اسکوتر دیگر خاموش نمی‌شود و وقتی اسکوتر را روشن می‌کنید اسکوتر خاموش نمی‌شود.
در این مواقع برد اسکوتر شما آسیب دیده است و باید آن را به تعمیرگاه ببرید. اما اگر به همان شکل رها کنید. باتری اسکوتر تخلیه کامل شده و دیگر با شارژ مجدد روشن نمی‌شود. اگر قصد آن را ندارید که به تعمیر گاه ببرید، کانکتور باتری را از اسکوتر جدا کنید تا باتری تخلیه نشود. بهتر است هر چه سریع تر اسکوتر برقی خود را به متخصصین ما تحویل دهید.

ویژگی های کلی اسکوتر برقی

1- توانایی مسافت 30کیلومتر با یک بار شارژ کامل
2- دارای موتور قدرتمند 800واتی با 70نیوتن متر گشتاور
3- تحمل وزن حداقل 100کیلو گرم
4- قابلیت عبور از سطوح با شیب 15درجه
5- قابلیت کنترل با اپلیکیشن بر روی سیستم عامل های اندروید و ios یادگیری آسان
6- سنسورهای دقیق
7- چراغ های جلو و عقب و نشانگر بلوتوث و باتر
8- سبک و قابل حمل
9- دسته قابل تنظیم

چند نکته مهم جهت طول عمر اسکوتر برقی

از ساختار این اسکوتر ها می‌توان فهمید که دسته هدایت آن‌ها بین پاها قرار می‌گیرند. برای حرکت به سمت طرفین دسته اسکوتر را بین پاها به سمت چپ و راست فشار می‌دهیم تا اسکوتر به همان جهت تغیر مسیر دهد. یکی از عمده ضعف‌های این اسکوترها شفت بین دسته و خود اسکوتر است که دقیقا محل ارتباط این دو با هم می‌شود که بسیار شکستن آن رایج است. بهتر است برای هدایت به طرفین زیاد فشار وارد نکنید زیرا این قطعه بسیار حساس بوده و شکننده است.

زیرا باطری این اسکوتر ها در زیر دستگاه قرار دارد و بسیار نسبت به آب و رطوبت حساس است. نه تنها اسکوتر های ناین بات بلکه تمامی اسکوتر ها را نباید در شیب های تند راند. ابر دسته ناین بات نسبت به گرما حساس است و زیرا تهیه آن سخت هست پس در نتیجه اسکوتر را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. در آخر حتما اگر اسکوتر را استفاده نمی کنید باتری آن را فول شارژ کرده و باتری را از اسکوتر خارج نمایید.

بررسی خرابی های اسکوتر های اتوبالانس و اپلیکیشن دار

جدیدا اسکوتر های تقریبا در قالب و شکل ظاهری اسکوتر های قدیمی تولید و روانه بازار شده که به صورت اتوبالانس هستند.
یعنی پس از روشن کردن اسکوتر دستگاه به صورت اتوماتیک زاویه صحیح خود را تشخیص می دهد و آماده سوار شدن می شود. این اسکوتر ها دارای برد هوشمندی هستند که باعث شده لرزش و خطاهایی که در اسکوتر های دیگر بوده در این مدل ها برطرف گردد. تمامی متعلقات این اسکوتر ها مانند اسکوتر های دیگر هستند تنها فرق اصلی دارا بودن مادر برد هوشمند آنها می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

مقالات مرتبط

ساپتک شاپ

ساپتک شاپ @media screen and (max-width: 600px){#header_wrapper{padding: 27px 36px !important; font-size: 24px;}#body_content table > tbody > tr > td{padding: 10px

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
ساپتک شاپ

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*