مهم‌ترین دلایل لرزش اسکوتر برقی زیر پا

فهرست مطالب

لرزش اسکوتر برقی زیر پا یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از اسکوتر سواران با آن مواجه هستند. گاهی در زمانی که کاربر از اسکوتر برقی استفاده می‌کند لرزشی در زیر پای خود احساس می‌کند. این لرزش ممکن است شدیدتر شود به گونه‌ای که کاربر مجبور به توقف شود. ولی دوباره بعد از حرکت، این مشکل برایش ایجاد می‌شود. اگر مسیری که در آن سوار اسکوتر می‌شوید ناهموار باشد این مشکل بیشتر نمایان می‌شود و باعث ناراحتی زیاد اسکوتر سوار می‌شود.

در ادامه به بررسی علت لرزش اسکوتر برقی می‌پردازیم و پاسخ سوال ” چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟ ” را خواهیم گفت.

 

چرا اسکوتر برقی زیر پا می‌لرزد؟

لرزش اسکوتر برقی دلایل متفاوت و گوناگونی دارد از وزن کاربر گرفته تا نحوه شارژ و موتور اسکوتر را شامل می‌شود، در زیر به بررسی اصلی‌ترین دلایل لرزش اسکوتر برقی را نام برده و بررسی خواهیم کرد:

  • وزن کاربر اسکوتر سوار

اگر کاربر اسکوتر برقی وزنی کمتر از 15 کیلوگرم داشته باشد اسکوتر در زمان حرکت شروع به لرزیدن می‌کند. لرزش اسکوتر در اسکوترهای قدیمی بیشتر مشاهده می‌شد اما در اسکوترهای جدید که قابلیت اتو بالانس را دارند، این مشکل به وجود نمی‌آید. اسکوترهایی که قابلیت اتو بالانس را ندارند قابلیت اضافه کردن این آپشن به آن‌ها وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به تعمیرکاران حرفه‌ای اقدام به این کار کنید.

 

علت لرزش اسکوتر برقی

 

وزن سبک کاربر در لرزش اسکوتر برقی یکی از عوامل مهمی است که باید مدیریت شود. در واقع، پایداری و کنترل اسکوتر برقی، به شدت بستگی به وزن کاربر و مرکز تعادل او دارد. در لرزش اسکوتر برقی، مهمترین عامل برای کنترل و پایداری، نیروی گرانش است که بر سیستم اسکوتر تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، یک کاربر دارای وزن سبک، در مقابل لرزش‌های ناشی از مانور یا سطح جاده، بهتر می‌تواند کنترل کند. با این حال، کاربران با وزن سنگین‌تر به عنوان مثال بالای ۸۰ کیلوگرم، ممکن است در مقابل لرزش مانند جاده‌های نامنظم، کم توان باشند.

بنابراین، باید همیشه به وزن کاربر اهمیت داده شود و بهتر است اسکوتر برقی را با توجه به وزن خود انتخاب کنید تا در هنگام مسیریابی و یا اجرای حرکات، به راحتی بتوانید برای پایداری و کنترل اسکوتر، از توانایی خود استفاده کنید.

  • عدم شارژ کامل؛ علت اصلی لرزش اسکوتر برقی

شارژ نشدن اسکوتر برقی می‌تواند یکی از دلایل لرزش اسکوتر برقی باشد. اگر باتری اسکوتر برقی کاملاً شارژ شده نباشد، ممکن است به دلیل افت ولتاژ، کارایی موتور کم شود. این موجب بروز لرزش در اسکوتر می‌شود و علاوه بر آن نیز ممکن است منجر به ایجاد اصطـكاک در ماشین بشود. بهبود کارآیی باتری و اسکوتر برقی در تعمیر و نگهداری عملیاتی است که می‌‎‌توانید انجام دهید، مطمئن شوید باتری اسکوتر به طور کامل شارژ می‌شود و محافظت از آن صورت می‌گیرد.

همچنین، با گذشت زمان، باتری اسکوتر برقی که عمر آن به پایان می‌رسد، قدرت و عملکرد کمتری دارد و در نتیجه ممکن است باعث لرزش شود. همچنین، استفاده از باتری‌های اصل و با کیفیت، و دنبال کردن دستورالعمل‌های سازندگان باعث کاهش احتمال بروز مشکلات بهترین راه حل است. در کل، شارژ نشدن باتری اسکوتر برقی می‌تواند برای لرزش آن اثرات منفی داشته باشد، لذا در نگهداری بهتر از اسکوتر، باید به شارژ کامل باتری احترام گذاشته و به مرور زمان، در نگهداری و نگهداری آن دقت کرد.

  • تأثیر خرابی باتری اسکوتر برقی در لرزش آن

باتری اسکوتر برقی، به عنوان منبع انرژی اصلی، تأثیر بسزایی بر کارایی و عملکرد اسکوتر دارد. خرابی باتری معمولاً به دلیل استفاده نادرست سبب می‌شود و ممکن است یکی از علل لرزش اسکوتر برقی باشد. در صورت وجود شکستی، خرابی و ترک خوردگی باتری، انرژی لازم برای تامین شارژ ذخیره نخواهد شد و در نتیجه توان لازم برای حرکت اسکوتر وجود نداشته و سبب کاهش راندمان و در نتیجه لرزش اسکوتر برقی شود.

 

تأثیر خرابی باتری اسکوتر برقی در لرزش آن

  • وجود مشکلات فنی در اسکوتر

زمانی که شما اسکوتر برقی را خریداری می‌کنید بدون هیچ لرزشی از آن استفاده می‌کنید. به مرور زمان در زمان حرکت یا توقف لرزشی در اسکوتر خود احساس می‌کنید. در این صورت لازم است اسکوتر خود را به روشی صحیح ریست کنید. با ریست کردن ممکن است مشکل لرزش برطرف شود ولی اگر مشکل همچنان باقی بود در اسکوتر شما مشکل فنی به وجود آمده است. باید اسکوتر را به تعمیرگاه مورد اطمینان اسکوتر ببرید.

در بعضی از موارد، وجود مشکل فنی در اسکوتر می‌تواند باعث لرزش آن شود. برای مثال، اگر یکی از چرخ‌های اسکوتر برقی دچار مشکل شده باشد، ممکن است به جای حرکت صحیح، باعث لرزش اسکوتر شود. همچنین مشکل در موتور، باتری، سیستم الکتریکی و… هم می‌تواند باعث لرزش در اسکوتر برقی شود.

در صورتی که مشکل فنی در اسکوتر برقی وجود دارد، باید فوراً به اصلاح آن پرداخته شود. در بعضی موارد، این مشکلات می‌تواند باعث بروز حوادث خطرناک و ناگهانی شود. بهترین راه برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات فنی، انجام نظافت و نگهداری منظم اسکوتر برقی است. همچنین دنبال کردن دستورالعمل‌های سازنده، تخصصی و معتبر به عنوان اقدامات پیشگیرانه، باید مدنظر قرار گیرد.

اگر توانستید مشکل فنی را تشخیص داده و حل نکردید، باید به یک تکنسین ماهر و متخصص مراجعه کنید و اسکوتر را برای تعمیر و اصلاح به او بسپارید. به یاد داشته باشید که اسکوتر برقی همانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری است و نیاز به نگهداری با کیفیت و صحیح دارد تا در بلند مدت کارایی خوبی داشته باشد.

انواع مشکلات فنی اسکوتر برقی کدام است؟

  • گاه مهره محور جلو یا عقب اسکوتر شل می‌شود و همین علت باعث لرزش اسکوتر می‌شود. شما مهره‌های محور جلو و عقب را بررسی کنید در صورتی که آن‌ها شل شده‌اند، آن ها را محکم کنید.
  • در بعضی از مواقع پیچ هایی که قاب اسکوتر برقی را به آن متصل می‌کند، شل می شود و لرزشی را در اسکوتر به وجود می آورد. شما برای اطمینان پیچ های قاب اسکوتر را حتما بررسی کنید و در صورت شل شدن، آن ها را محکم کنید.
  • اسکوترهایی که چرخ آن نیاز به هوا دارد اگر فشار هوای آن چرخ‌ها تنظیم نباشد، مشکل لرزش اسکوتر برقی را به وجود می‌آورد. در صورت ایجاد مشکل لرزش حتما از تنظیم بودن فشار هوای چرخ‌های اسکوتر مطمئن شوید.
  • اگر به اسکوتر برقی شما ضربه محکم وارد شد امکان شکستن قاب آن وجود دارد. در این صورت بعد از ضربه حتما بدنه اسکوتر خود را بررسی کنید تا اگر قاب شکسته یا ترک خورده است. در این حال برای تعمیر یا تعویض قاب اسکوتر می‌توانید به یک مرکز معتبر تعمیر اسکوتر برقی مراجعه کنید.  اتصالات جوش که در قاب اسکوتر وجود دارد در معرض شکستن است و زودتر می شکند. این اتصالات را نیز بررسی کنید.

    در صورتی که اسکوتر شما مشکل پیدا کرده است، فرم زیر را تکمیل نمائید.

    فرم تماس

    "*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

    نحوه ارتباط*

     

    همچنین انواع مشکلات فنی دیگر در اسکوتر برقی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    ۱. مشکل در باتری: مثلاً باتری کم‌شارژ، زنگ خوردگی، یا عدم شارژ باتری.

    ۲. مشکل در موتور: مثلاً موتور هنگام استفاده بی‌صدا می‌شود، لرزش غیر طبیعی، انفجار موتور و…

    ۳. مشکل در چرخ‌ها: مثلاً چرخ‌ها دچار شکستگی، چسبیدن به زمین، کم تراوایی و…

    ۴. مشکل در کنترلر یا لوازم جانبی دیگر: مثلاً کنترلر نقص‌دار است و به درستی کار نمی‌کند، سیم‌های بیش از حد فشرده شده، ابزار‌ها، فلاش‌ها و…

    در بعضی موارد، دلایل مسدود‌کننده به همراه بسته شدن اسکوتر ناشی از مشکلات فنی تعمیر اسکوتر را سخت و پیچیده می‌کند. لذا در نگهداری اسکوتر برقی برای جلوگیری از بوجود آمدن هر گونه مشکل فنی، نباید از نکات اصلی و مهم مانند نظافت روزانه، اصلاح کردن مشکلات کوچک قبل از اینکه بزرگ شوند، و فقط استفاده از لوازم جانبیی مشتری نمی‌گذرید. در صورت بر خورداری از هر گونه مشکل فنی در اسکوتر، باید به یک تکنسین مجرب مراجعه کرده و آن را تعمیر کنید.

 

  • لرزش موتور اسکوتر برقی

گاهی اوقات لرزش موتور اسکوتر سبب لرزش اسکوتر برقی می‌شود. در اصل علت لرزش موتور اسکوتر به 2 عامل اصلی برمی‌گردد. اولین علت لرزش موتور اسکوتر، باتری است. گاهی اوقات ممکن است شارژ اسکوتر و باتری در حال اتمام باشد و یا کم شده باشد که در چنین مواقعی علت لرزش موتور، از باتری است. همچنین ممکن است که در اثر استفاده طولانی مدت، عمر باتری تمام شده باشد که در چنین مواقعی باید برای خرید باتری اسکوتر برقی اقدام کرد.

دلیل دوم، عدم وجود تعادل در لاستیک اسکوتر برقی است. در این صورت باید لاستیک‌ها بالانس شوند. همچنین کم‌باد بودن لاستیک‌ها عامل دیگری هستند که باعث لرزش موتور اسکوتر می‌شود.

 

دلیل لرزش اسکوتر برقی

 

همچنین، هنگامی که باتری خراب می‌شود، ممکن است لرزش شدید و نامتعارف در اسکوتر مشاهده شود. به علاوه، باتری همیشه یکی از مؤلفه‌های آسیب‌پذیر در اسکوتر برقی است و از لحاظ امنیتی بسیار حساس است، بنابراین در صورت بوجود آمدن هر گونه خرابی در باتری، باید به سرعت آن را تعمیر کرد و یا به محل قابل حمل آن برد تا در بهترین حالت آن را تعویض کنید.

 

  • ریست نادرست اسکوتر برقی

ریست نادرست اسکوتر برقی عامل دیگری است که سبب لرزش آن می‌شود، در زیر عواملی که ممکن است سبب ریست نادرست اسکوتر برقی شوند و نحوه جلوگیری از آن‌ها شرح داده شده است:

۱. شوک‌های بیش از حد: شوک‌ها و لرزش‌های ناشی از حرکات نادرست، می‌توانند باعث نفوذ بیش از حد، ضربه‌های پی در پی و نقصان در سوی لیتیوم باتری اسکوتر برقی شود. این برای اسکوتر برقی خطرناک است و باعث نیاز به ریست دستی گردید.

۲. نحوه استفاده: استفاده اشتباه از اسکوتر برقی، مانند تنظیم‌های نادرست و استفاده از باتری‌های کمیابی می‌تواند باعث ریست نادرست اسکوتر برقی شود. از طریق دنبال کردن دستورالعمل‌های سازنده اسکوتر برقی و استفاده صحیح، می‌توانید برای جلوگیری از ریست نادرست بهتر عمل کنید.

۳.  نگه داری نامناسب: عدم نگهداری شامل تعویض باطری نامناسب و نظافت اسکوتر برقی است. در به‌روزرسانی یا تعویض کمیابی‌ها به مرکز تخصصی مرتبط با اسکوتر برقی مراجعه کنید و برای کارایی مناسب و برگشت به دوام، در نگه داشتن اسکوتر برقی برای مدت طولانی امتیاز را رعایت کنید.

در نتیجه، برای جلوگیری از ریست نادرست اسکوتر برقی در لرزش، به مراقبت از اسکوتر خود اهمیت دهید. همچنین حرکت اسکوتر برقی را بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با اسکوتر برقی انجام دهید.  برای یادگیری نحوه ریست کردن اسکوتر برقی کلیک کنید.

 

هنگام لرزش اسکوتر چه مواردی باید بررسی شود؟

برای عیب‌یابی لرزش اسکوتر برقی، می‌توانید تا به ترتیب زیر اقدام کنید:

۱. بررسی باتری: می‌توانید باتری را چک کنید و بررسی کنید که آیا کاملاً شارژ شده است یا خیر. باتری به عنوان منبع اصلی برق این وسیله حمل و نقل، هنگامی که به کار افتاده نمی‌تواند انرژی کافی را تأمین کند و به لرزش آن منجر می‌شود.

۲. بررسی چرخ‌ها: ممکن است چرخ‌های اسکوتر خراب یا شکسته شده باشد که باعث لرزش شدید آن شود. بنابراین، بررسی کنید که آیا هنگام حرکت اسکوتر، چرخ‌ها به درستی چرخش می‌کنند یا خیر.

۳. سیستم ترمز: بررسی کنید ترمز‌ها به درستی به کار می‌آیند. یکی از دلایل لرزش اسکوتر برقی این است که ترمز‌ها آزاد شده و باعث شده‌اند تا سرعت اسکوتر کنترل نمی‌شود.

۴. موتور: بررسی کنید که آیا موتور به درستی کار می‌کند یا خیر.

۵. صدا: بررسی کنید آیا صدا‌های دیگر غیر طبیعی توسط اسکوتر تولید می‌شود که نشان دهنده وجود خرابی ممکن است باشد.

 

مراحل عیب یابی اسکوتر برقی

 

6. مشکل در سیستم تعلیق: اگر سیستم تعلیق اسکوتر برقی شما مشکل داشته باشد، ممکن است باعث لرزش شود. به عنوان مثال، ممکن است فنرهای تعلیق سخت یا نرم باشند و یا ضمن عدم تعادل باعث لرزش شوند

در نهایت، باید برای رفع عیب و نصب قطعات جایگزین به تعویق نیفتید، همین در صورت عدم توانایی در رفع عیب به یک تکنسین متخصص اسکوتر برقی مراجعه کنید.

لرزش اسکوتر به دلیل استفاده نادرست از آن

گاهی به خاطر استفاده نادرست از اسکوتر برقی مشکل لرزه در اسکوتر به وجود می‌آید. در زمان سوار شدن بر اسکوتر باید به شیوه صحیح بر آن بایستید. زانوها کمی به طرف جلو خم شود و پاها در محل مخصوص خودش روی اسکوتر قرار گیرد. در زمان سوار شدن دقت کنید بدن خود را زیاد محکم نگیرید.

استفاده نادرست از اسکوتر برقی در لرزش می‌تواند برای شما و دیگران خطرناک باشد و باعث بروز صدمه‌های جدی و خطرناک شود. در ادامه به برخی از استفاده‌های نادرست اسکوتر برقی در لرزش و راه‌های پیشگیری از آن‌ها اشاره می‌شود:

۱. سرعت بیش از حد: استفاده از سرعت بیشتر در لرزش و راه‌های ناهموار می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. این می‌تواند باعث بروز حوادثی شود مانند سقوط، برخورد یا آسیب به خود و دیگران.

۲. نحوه حرکت: حرکات نادرست مانند برخاستن، توقف و چرخش تند می‌تواند به یک موقعیت خطرناک و ناگهانی منجر شود. قبل از شروع حرکات، بهتر است که پایداری و تعادل خود را چک کنید.

۳. عدم استفاده از وسایل ایمنی: عدم استفاده از وسایل ایمنی مانند کلاه‌انداز، دستکش و نمایش‌های قابل رؤیت می‌تواند در معرض خطر قرار گیرید. همچنین از توییتر، پیام‌رسان‌های متنی و سایت‌های تحت مدیریت شخص ثالث جهت خرید وسایل ایمنی استفاده نکنید و بهتر است از نمایندگی معتبر و مرتبط با برند اسکوتر برقی خرید کنید.

۴. حمل و نقل ناسالم: بارگیری بیشتر از ظرفیت مجاز اسکوتر، ممکن است باعث صدمات جانی و خسارات مالی شود. در جایی که اسکوتر برقی وجود دارد.

 

دلایل لرزش اسکوتر برقی

 

۵. جاده‌های نامنظم: جاده‌های نامنظم و پر لرزش می‌تواند از عملکرد اسکوتر برقی تحت تأثیر قرار داده و باعث بروز حوادث ناگهانی شود. قبل از هرگونه سفر، اطمینان حاصل کنید که جاده مورد نظرتان با شرایط اسکوتر برقی تعارف دارد.

به عنوان نتیجه، بهترین راه برای جلوگیری از استفاده نادرست اسکوتر برقی در لرزش، آگاهی و آموزش داشته باشید. همچنین باید توجه کنید که تعیین اعتماد به نفس و تجربه شما در استفاده از اسکوتر برقی، نقش مهمی در جلوگیری از حوادث ناگهانی دارد.

نتیجه گیری

وسایل مدرن امروزی در زمان استفاده ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاید. لازم است از آن مشکلات باخبر باشید و راه برطرف کردن آن را نیز بدانید. اسکوتر برقی نیز از این قاعده مستثنا نیست. یکی از مشکلات اسکوتر برقی لرزش آن است و در زمان ایجاد این مشکل گاهی به آسانی لرزش قابل رفع و برطرف کردن است. ما در این مقاله به مسئله لرزش اسکوتر برقی و علت‌هایی که آن را به وجود می‌آورد، پرداختیم. با آشنایی از این علل در بسیاری از مواقع می‌توانید لرزش اسکوتر خود را بدون مراجعه به تعمیرگاه به آسانی برطرف کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 4.8]

مقالات مرتبط

ساپتک شاپ

ساپتک شاپ @media screen and (max-width: 600px){#header_wrapper{padding: 27px 36px !important; font-size: 24px;}#body_content table > tbody > tr > td{padding: 10px

ادامه مطلب »

7 دیدگاه در “مهم‌ترین دلایل لرزش اسکوتر برقی زیر پا

  1. حسام گفت:

    اسکوتر من باتریش 36 ولت هست و تازه خریدم اما باز هم موتور صدا میده. مشکل از چیه؟؟

    1. mohamadgrd گفت:

      ممکنه جنس باتری خوب نباشه و تقلبی باشه. برای برطرف کردن لرزش موتور اسکوتر باید به تعمیرگاه ببرید اسکوتر رو.

  2. علیزاده گفت:

    دقیقا اسکوتر من هم نمیدونم مشکلش چیه و بعضی وقتا میلرزه اما موقتی هست! لطفا راهنمایی کنید.

    1. mohamadgrd گفت:

      سلام وقتتون بخیر. ممکنه از لاستیکها باشه. برای راهنمایی کامل تر تماس بگیرین.

  3. شریفی گفت:

    سلام اسکوتر من چند وقت پیش ضربه خورد و بعد از اون تا یک هفته خوب کار میکرد اما بعدش لرزش رو زیر پام حس میکنم مشکل از چیه؟

    1. mohamadgrd گفت:

      احتمالا به موتور آسیب رسیده اما هنوز جدی نیست. توصیه میکنم به تعمیرگاه یا مراکز تخصصی ببرید برای معاینه.

  4. مونا گفت:

    من از شما پارسال باتری خریدم و تا الان که داره خوب کار میکنه. عالی مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
ساپتک شاپ

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*