تعمیرات اسکوتر برقی

تعمیر اسکوتر برقی در واحد تخصصی تهران

عیب یابی رایگان اسکوتر برقی

تعمیرات انواع اسکوتر برقی از غرب، شرق، شمال و جنوب تهران

قبول سفارشات و تعمیر اسکوترهای برقی از سراسر ایران

اسکوتر برقی 6/5 اینچ، 8 اینچ، 10 اینچ، آفرود، سگوی، ناین بات

تکنسین های ما تعویض کار نیستند.
دستگاه شما را با کمترین هزینه تعمیر می کنند.

نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش

 

آموزش تعمیر اسکوتر برقی در غرب تهران و شرق تهران

مرحله اول

تماس  با واحد فنی جهت مشاوره برای تعمیر اسکوتر برقی.

پس از دریافت مشاوره، در صورت لزوم می توانید به صورت حضوری و یا با پیک اسکوتر خود را به دفتر ما ارسال کنید.

تحویل اسکوتر معیوب به واحد فنی، ثبت مشخصات اسکوتر و مالک دستگاه، ارائه رسید.

مرحله دوم

 عیب یابی توسط کارشناسان تعمیرات

بعد از کارشناسی با شما تماس می گیرند و موارد خرابی را اعلام می کنند.

در صورت موافقت شما دستگاه به واحد تعمیرات ارجاع داده می شود.

مرحله سوم

اتمام تعمیر دستگاه و تماس با مشتری

تست دستگاه بعد از تعمیر توسط کارشناسان ما

هماهنگی و ارسال دستگاه به آدرس مشتری

نحوه ی ارسال

ارسال دستگاه به شهرستان ها توسط تیپاکس ، باربری و پست امکان پذیر است.

در شهر تهران نیز پس از هماهنگی توسط پیک ارسال خواهد شد.

اگر دنبال تعمیر اسکوتر برقی خود در غرب، شرق، شمال و جنوب تهران هستید همین الآن از طریق دکمه های واتساپ و تماس در گوشه و پایین صفحه خود کلیک کنید و یا دکمه ی زیر را لمس کنید.

آن چه در مقاله روش تعمیر اسکوتر خواهید خواند

تعمیرات اسکوتر برقی در تهران جنوب، شمال، شرق و غرب و کل کشور

مهم نیست شما کجای کشور یا تهران باشید. از هر کجای ایران و تهران که اسکوتر معویب خود را برای ما ارسال کنید، آن را تعمیر خواهیم کرد. قبل از تعمیر نیز می توانید با کارشناسان ما جهت مشاوره تماس بگیرید و صحبت کنید. تعمیر اسکوتر برقی

اولین اقدام در زمان خرابی اسکوتر برقی چیست؟

بسیاری از مشکلات و خرابی های اسکوتر برقی به علت به هم خوردن برنامه های اسکوتر برقی می باشد. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکلی مخصوصا مشکلات در چراغ ها و بلوتوث دستگاه حتما دستگاه را طبق دستورالعمل زیر ریست کنید. تعمیر اسکوتر برقی

چه زمانی باید اسکوتر را ریست کرد؟

برای اسکوتر برقی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که نیاز به ریست کردن داشته باشد. باهم این مشکلات را بررسی می کنیم. وقتی که چراغ قرمز هاوربرد روشن باشد و اسکوتر کار نکند. زمانی که اسکوتر صدای زنگ هشدار یا بوق ممتدی را از خود ساتع می کند. یا زمانی که هاوبرد را به شارژ می زنید وشارژ نمی شود. اگر یکی از چرخ ها کندتر از دیگری بچرخد و در نهایت و مهم تر از همه اگر هاوربرد شما تعادل خود را نتواند حفظ کند باید آن را ریست کنید.

ریست اسکوتر برقی چگونه است؟

  1. برای ریست کردن اسکوتر برقی ابتدا باید آن را به شارژ بزنید تا شارژ آن کامل شود.
  2. اسکوتر خود را روی سطح زمین قرار دهید.
  3. دکمه پاور اسکوتر را چند ثانیه نگه دارید، تا چراغ چشمک زن روشن شود.
  4. در همان حالت اسکوتر را رها کرده و اجازه دهید 10 الی 15 ثانیه در همان وضعیت بماند.
  5. سپس اسکوتر را خاموش کنید. 

وقتی اسکوتر را دوباره روشن کنید، احتمالا مشکل شما حل شده است. همچنین می توانید فیلم آموزش ریست کردن را در لینک زیر مشاهده نمایید.

نحوه ی بالانس کردن اسکوتر برقی

هاوبردها باید بتوانند وقتی روشن هستند و کسی روی آن ها سوار نیست تعادل خود را حفظ کنند. همه ی تنظیمات اصلی هاوربرد تنها با یک دکمه ی پاور صورت می گیرد. بنابراین می توانید نحوه ی بالانس کردن اسکوتر برقی را در ادامه مشاهده کنید.

ریست کردن اسکوتر برقی

آیا می توان تنظیمات اسکوتر برقی را با اپلیکیشن انجام داد؟

هاوربردها دارای اپلیکیشن نیز می باشند. شما می توانید  اپلیکشن مخصوص اسکوتر خود را در وب جستجو و دانلود کنید. این اپلیکیشن ها هم می توانند عملکرد ریموت کنترل را داشته باشند و هم هاوربرد را ریست کنند. برای این کار شما باید اسکوتر خود را مانند حالت قبل روی سطح صاف و در تعادل کامل قرار دهید. سپس با بلوتوث تلفن همراه خود به اسکوتر متصل شوید، در اپلیکیشن گزینه ی ریست را بزنید. تنظیم مجدد اسکوتر برقی شما انجام شد.

برای آشنایی با 8 اپلیکیشن پرکاربرد اسکوتر برقی روی لینک زیر کلیک کنید

تعمیر اسکوتر کدام مدل ها در ساپتک شاپ انجام می شود؟

در این مرکز تعمیرات انواع اسکوتر از جمله اسکوترهای زیر انجام می شود:

  • تعمیر اسکوتر برقی 6/5 اینچ

  • تعمیر اسکوتر برقی 8 اینچ

  • تعمیر اسکوتر برقی 10 اینچ

  • تعمیر اسکوتر برقی آفرود

  • تعمیر اسکوتر ساده

  • تعمیر اسکوتر کودک

  • تعمیر اسکوتر برقی ناین بات

  • تعمیر اسکوتر معمولی

  • تعمیر اسکوتر دسته دار

  • تعمیر اسکوتر میکرو

  • تعمیر اسکوتر برقی شیائومی

تعمیر اسکوتر برقی

تعمیرات اسکوتر برقی کودک

از اسکوترهای برقی همه سنین می توانند استفاده کنند. اما بهتر است برای کودکان از اسکوترهای کوچک تر استفاده کرد. اسکوترهای برقی 6/5 اینچ و 8 اینچ مناسبترین گزینه برای کودکان و نوجوانان می باشد. در ساپتک شاپ تعمیرات اسکوتر برقی کودک و نوجوان و بزرگسال انجام می شود. 

تعمیرگاه اسکوتر برقی

در این مجموعه تعمیرات تخصصی اسکوترهای ساده و برقی توسط کارشناسان و تکنسین های مجرب این حوزه انجام می پذیرد. ساپتک شاپ تمامی قطعات اسکوتر برقی را نیز به صورت مستقیم وارد می کند. به همین جهت در صورت نیاز به تعویض قطعات مهمی چون باتری، برد و موتور اسکوتر شارژی خیال شما را از کیفیت قطعات تعویضی راحت خواهیم کرد. تعمیر اسکوتر برقی

چگونه بفهمیم که باتری اسکوتر برقی خراب شده است؟

از علائم خرابی باتری اسکوتر برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکوتر برقی ناگهان در حال حرکت خاموش می شود.
  • در زمانی که اسکوتر به شارژ متصل می شود، شارژ نمی شود.
  • زمانی که اسکوتر را به شارژ متصل می کنید، بسیار سریع تر از حد معمول شارژ می شود.

 اگر می خواهید باتری اسکوتر شما تا حداکثر عمر مفید خودش را داشته باشد و به شما کار بدهد، لازم است در زمانی که شارژ باتری رو به اتمام است به شارژ کردن آن اقدام کنید و وقتی شارژ شد بلافاصله آن را از برق جدا کنید. اگر برای مدت طولانی از باتری اسکوتر استفاده نشود فاسد می شود.

شایع ترین خرابی های اسکوتر برقی چیست ؟

علت چراغ چشمک زن در اسکوتر چیست ؟

در مدارهای داخلی و حسگرهای اسکوتر برقی، یک سیستم عیب یابی وجود دارد که دارای دو چراغ است. برای اینکه بفهمیم چراغ ها نشان دهنده ی چه چیزی است اسکوتر خود را به شارژ زده و پس از شارژ شدن اسکوتر خود را روشن کنید. زمانی که اسکوتر خود را روشن می کنید، قبل ازینکه سوار اسکوتر برقی شوید یکی از این دو چراغ روشن می شود. این چراغ باتری است که نشان دهنده ی سلامت باتری است.

چراغ دیگری که در سمت برد است چراغ تعادل است. اگر اسکوتر شما مشکل داشته باشد این چراغ شروع به چشمک زدن می کند که از 1 تا 9 بار ممکن است چشمک بزند که هر کدام معانی متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی چشمک زدن چراغ اسکوتر برقی و نحوه عیب یابی آن می پردازیم.

اگر چراغ قرمز یکبار چشمک بزند

 یعنی در داخل اسکوتر برقی سیم ها قطع شده و اتصالی کرده است و باید اسکوتر را باز کنید و اتصالات شل را سفت کرده و یا سیم ها را جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر این کار را انجام دادید و موثر نبود توصیه می شود مادر برد را تعویض کنید.

اگر چراغ قرمز 2 یا 3 بار چشمک بزند

 یعنی مدار داخلی (برد) اسکوتر برقی شما مشکل دارد و ممکن است اسکوتر شما در حفظ تعادل به مشکل بر بخورد پس بهتر است حسگر های اسکوتر را تعویض کنید.

اگر چراغ قرمز 4 بار چشمک بزند:

یعنی مشکل اسکوتر شما از مادربرد است و موتوری که سمت مادربرد است باید تعویض شود.در این حالت اسکوتر تعادل خود را از دست می دهد. این را هم بدانید که موتور ها در چرخ ها وجود دارند و برای تعویض موتور باید چرخی که دارای موتور هست را تعویض کنید.

اگر چراغ قرمز 5 بار چشمک بزند

مشکل از موتور سمت باتری اسکوتر برقی است و اسکوتر در حفظ تعادل به مشکل بر می خورد. برای حل این مشکل باید موتوری که سمت باتری قرار دارد یعنی چرخ آن سمت را تعویض کنید.

اگر چراغ قرمز 6 بار چشمک بزند

یعنی مشکل از باتری اسکوتر برقی است و باید تعویض شود این مشکل به دلیل کاهش ولتاژ باتری است. توصیه می شود در صورت بروز این مشکل باتری اسکوتر را تعویض کنید و باتری را از جای معتبری خریداری کنید.

اگر چراغ قرمز 7 بار چشمک بزند

در صورت بروز این مشکل ژیروسکوپ سمت باتری مشکل دارد و اگر 8 بار بزند، ژیروسکوپ سمت برد مشکل دارد و باید تعویض شود.

در صورتی که چراغ چشمک زن اسکوتر قرمز باشد و اسکوتر حرکت نکند، برد اسکوتر آسیب دیده است و این خطای برد است؛ می بایست برد توسط متخصصین تعمیر گردد.

تعمیر اسکوتر برقی

چرا چراغ های اسکوتر برقی روشن می‌ماند؟

اگر چراغ های اسکوتر برقی تان روشن بماند و اسکوتر حرکت نکند به احتمال زیاد یکی از دو ژیروسکوپ اسکوتر مشکل دارد و باید آن را تعویض کنید.

وقتی چرخ های اسکوتر برقی قفل شده است چکار کنیم؟

در این مورد می توانید اسکوتر را یک بار ریست کنید تا مشکل رفع شود اگر مجددا چرخ ها کار نکردند حتما اسکوتر خود را به مرکز تخصصی تعمیرات اسکوتر ببرید و خودتان به دنبال عیب یابی آن نباشید که ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه  خود بزنید.

اسکوتر روشن می شود اما حرکت نمی کند علت آن چیست ؟

 یکی از احتمال هایی که ممکن است وجود داشته باشد، این است که دستگاه ریست نیست مجدد دستگاه را ریست نمایید. اگر مشکل درست نشد، ایراد از برد آن است، و باید آن را به متخصصان بسپارید.  تعمیر اسکوتر برقی

چرا اسکوتر من خاموش نمی شود ؟

چرا اسکوتر خاموش نمی شود؟
یکی از مشکلات شایع در تعمیر اسکوتر برقی روشن ماندن اسکوتر است. زمانی به وجود می آید که مدار تغذیه اسکوتر یا همان بخش پاور آسیب می بیند. در این حالت بهتر است اسکوتر را باز کنید و سوکت باطری اسکوتر را جدا کنید تا باطری اسکوتر تخلیه کامل نشود. اگر باتری اسکوتر تخلیه شود دیگر شارژ نمی شود.

اگر بررسی کردید و هیچ عیبی از شارژر و نحوه اتصال سوکت شارژ به اسکوتر برقی خود پیدا نکردید احتمالا مشکل از مادربرد آن باشد.
بهتر است از یک تعمیرکار تخصصی کمک بگیرید چون مادربرد قطعه پیچیده‌ای است و شما به‌ تنهایی قادر به ‌تعمیر آن نخواهید بود.

اگر مطمئن شدید که شارژر اسکوتر برقی شما هیچ ایرادی ندارد ممکن است دلیل روشن نشدن آن چیز دیگری باشد مثل قطعات داخلی اسکوتر برقی.
باتری اسکوتر برقی خود را کنترل کنید که آیا سالم است یا خیر. 

 احتمال بعدی این است که امکان دارد در سیستم سیم کشی داخلی دستگاه شما مشکلاتی وجود داشته باشد. بروز بعضی از خطاها در سیم کشی داخلی ممکن است باعث از کار افتادن اسکوتر برقی شما شود.
مطمئن شوید که تمام سیم‌های داخلی اسکوتر برقی شما سالم هستند و اتصالات آن درست است.

گاهی اوقات ممکن است مشکل از یک کد غلط باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکل مجددا توصیه می‌کنیم از یک فرد متخصص کمک بگیرید. کدها یا پیام‌های خطا چیزهایی هستند که توسط افراد حرفه‌ای و کارشناسان این امر می‌توانند درست شوند.

چرا اسکوتر برقی زیر پا خاموش می شود؟

یکی از علایم خرابی باتری اسکوتر خاموش شدن زیر پا در حین استفاده می باشد. به طوری که بعد از کامل شدن شارژ وقتی از دستگاه استفاده می کنید بعد از مدت کوتاهی اسکوتر زیر پا بدون هیچ اخطاری خاموش می شود.
زمانی که اسکوتر برقی شما در حال حرکت در سرعت زیاد می باشد، بیشترین ولتاژ را از باتری گرفته و اگر عمر باتری شما به اتمام رسیده باشد این سبب خاموش شدن ناگهانی اسکوتر برقی می شود. پس زمانی که این اتفاق افتاد باید بدانید که این مشکل از باتری اسکوتر برقی بوده و باید باتری را تعویض کنید.

زمانی که اسکوتر برقی روشن نمی‌شود چکار کنیم؟

اگر اسکوتر برقی شما روشن نمی شود، باید بررسی شود که اسکوتر شارژ می شود یا نه. اگر چراغ سبز روی شارژر مشاهده نشود، به احتمال زیاد برد اسکوتر برقی دچار مشکل شده است و باید تعمیر شود. ولی اگر چراغ سبز روی شارژر روشن شود، اسکوتر برقی را روشن کنید. اگر چراغ چشمک زن نارنجی می بینید، یعنی شما نیاز به تعویض باتری اسکوتر برقی دارید.

چرا چرخ اسکوتر برقی من سفت شده؟

این ایراد در اسکوتر برقی ها بر اثر استفاده زیاد از اسکوتر و یا اینکه اسکوتر را روی فرش و یا چمن می رانند.
اگر اسکوتر هوشمند شما نیز به این مشکل دچار شد آن را اصلا روشن نکنید
حتی قاب اسکوتر را باز کنید و سوکت باتری را جدا کنید چون در این حالت مدار اصلی اسکوتر اتصالی کرده است و در صورت روشن شدن امکان دارد به قسمت های بیشتری از دستگاه صدمه وارد کند.
بعد از جداسازی باطری جهت تعمیر با واحد تعمیرات ساپتک شاپ تماس حاصل فرمایید.

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی چیست؟

 در صورتی که از سالم بودن شارژر اسکوتر برقی خود، سوکت و کابل های ورودی اطمینان دارید، و چراغ روی اسکوتر سبز می‌باشد، و مدت زیادی از اسکوتر استفاده نکرده اید؛ باتری اسکوتر خراب شده است و نیازمند تعویض باتری می باشد. در این مرحله می توانید خودتان هم باتری را تعویض کنید. تعمیر اسکوتر برقی

شارژر معیوب و از کار افتاده اسکوتر برقی

عمدتا، مشکلات شارژ نشدن اسکوترها به دلیل معیوب بودن و مشکلات خود شارژر می باشد. اگر مطمئن نیستید که مشکل دقیقا از عیب شارژر است یا باتری، می توانید شارژر را به اسکوتر سالم دیگری با همان مدل امتحان کنید. اگر همچنان شارژرتان اسکوتر را شارژ نکرد نشان دهنده آن است که شارژر معیوب است.
با یک ولت متر ولتاژ خروجی شارژر را تست کنید. ولتاژ باید چند ولت بیشتر از ولتاژ اسمی استاندارد باشد. اگر ولتاژ خروجی صفر یا کمتر از ولتاژ اسمی باشد، به این معنی است که شارژر معیوب است. در صورت خرابی شارژر، باید شارژر اسکوتر برقی را برای همان مدل اسکوتر تعویض کنید.

پورت یا درگاه شارژر اسکوتر خراب است

اگر باتری یا شارژر شما به خوبی کار می کند و تمام اجزای آن سالم هستند، ممکن است پورت شارژ روی اسکوتر مشکل داشته باشد. کابل و کانکتورهای درگاه شارژر را بررسی کنید و یا می توانید از یک ولت متر برای بررسی ولتاژ باتری در صورتی که شارژ نمی شود استفاده کنید.

برای پشتیبانی تعمیر و نگهداری بهتر است با تیم پس از فروش اسکوتر خود تماس بگیرید و تا جایی که امکان دارد خودسرانه عمل نکنید تا دستگاهتان آسیب نبیند.

آب خوردگی اسکوتر برقی

ممکن است بر حسب اتفاق باتری اسکوتر با رطوبت و آب در تماس باشد و دچار آب زدگی شود، این امر باعث اتصال کوتاه باتری شده و اختلال شارژ را موجب می شود. با توجه به اینکه باتری اسکوتر زیر شاسی و عرشه اسکوتر قرار دارد جدا کردن یا تعویض آن کار آسانی نیست و حتما باید توسط متخصص و تعمیرکار مربوطه انجام شود. اکیدا توصیه می شود که زیر بارش برف و باران سنگین از اسکوتر خود استفاده نکنید.

معیوب شدن مدار شارژ برد اسکوتر

همانطور که می دانید پک باتری در محلی جدا از برد اسکوتر قرار می گیرد. اما این بدین معنا نیست که باتری تحت کنترل برد اصلی نیست، بلکه برد اصلی اسکوتر وظیفه کنترل جریان شارژ را برعهده دارد، به همین دلیل زمانی که شارژ اسکوتر کاهش پیدا می کند، پیام ضعیف بودن یا کم بودن باتری را پردازش و با علائم یا چراغ های اسکوتر نمایش می دهد.

هنگامی که برد اسکوتر توانایی کنترل، تشخیص و رساندن جریان برق را به باتری از دست بدهد، عمل شارژ باتری با اختلال مواجه می شود؛ توصیه می شود برای تعمیر برد اسکوتر با متخصصین مربوطه و خدمات پس از فروش تماس حاصل فرمایید و اگر اطلاعات و تخصصی در این زمینه ندارید هرگز خودسرانه دست به تعمیر برد نزنید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید.

فرسوده و معیوب شدن باتری اسکوتر

  • عمده ترین و اصلی ترین دلیل شارژ نشدن باتری های اسکوتر، معیوب بودن خود باتری می باشد.
    تاریخ استفاده از اسکوترتان را چک کنید؛ اگر باتری اسکوتر خود را بیش از 6 ماه شارژ نکرده اید، قطعا اسکوتر شما نیاز به یک باتری جدید از همان مدل قبلی دارد. در این مدت، باتری تمام شارژ، قدرت خود را از دست می دهد و مواد شیمیایی داخل آن خراب می شود.
    دما را چک کنید. باتری های لیتیومی به شدت تحت تاثیر دمای بالا قرار می گیرند. اگر هنگام شارژ شدن اسکوتر دمای باتری به طور غیر عادی پایین یا غیرعادی بالا باشد (بعنوان مثال کمتر از 20 درجه سلسیوس) قادر به شارژ شدن نخواهد بود .

اسکوتر من روشن می شود اما شارژ نمی شود؟

در برخی از مواقع این مشکل برای اسکوتر ها به وجود می آید  که روشن می شوند اما شارژ نمی شوند. بیشتر اوقات این ایراد از خرابی باتری است. تعمیر اسکوتر برقی
وقتی باطری دارای سلول خراب باشد، این ایراد پیش می آید. در کل وقتی شارژر را به اسکوتر متصل می کنیم، باید چراغ شارژر قرمز شود. تعمیر اسکوتر برقی
که نشان دهنده شارژ شدن اسکوتر است و وقتی چراغ قرمز رنگ به رنگ سبز تبدیل شد، یعنی دستگاه شارژ شده است. اما اگر اسکوتر ایراد داشته باشد، این چراغ از ابتدا به رنگ سبز روشن می شود . تعمیر اسکوتر برقی

چرا اسکوتر پس از باز و بسته کردن قاب جرقه زد و دیگر روشن نشد؟

این دسته از مشکلات که با آن ها برخورد می کنیم، برای این است که اتصالات را درست بر سر جای خود قرار نداده ایم. حتما قبل از بازو بسته کردن اسکوتر از اتصالات کانکتورها عکس تهیه فرمایید، تا برای بستن دچار مشکل نشوید.
مهمتر این که مراقب باشید سیم ها بین قاب اسکوتر نماند، زیرا با این عمل دچار اتصالی در داخل اسکوتر می شود. بهتر است برای تعمیر اسکوتر به تعمیرگاه مجرب مراجعه فرمایید، و یا می توانید با ما تماس بگیرید و از راهنمایی های ما استفاده کنید.

چراغ قرمز در اسکوتر برقی

روشن شدن چراغ قرمز در اسکوتر برقی مربوط به باطری اسکوتر شارژی است. اگر کاربر اسکوتر هوشمند مشاهده کرد که این  چراغ قرمز چندین بار خاموش و روشن شد، کارهایی را باید انجام دهد.

· گاهی این چراغ یک مرتبه خاموش و روشن می شود. این مشکل زمانی روی می دهد که اتصالات برقی اسکوتر شل شده باشد. در زمان مشاهده این مشکل باید اسکوتر باز شود و اتصالات بررسی گردد.

· اگر این چراغ قرمز دو یا سه بار خاموش و روشن شود، احتمال این که مدار داخلی اسکوتر برقی دچار مشکل شده باشد وجود دارد.

·اگر این چراغ چهار یا پنج بار خاموش و روشن می شود، احتمال مشکل در موتور دستگاه است.

آیا وزن بالای فرد باعث خرابی اسکوتر می شود؟

قطعا وزن بالا باعث خرابی اسکوتر می شود. اما چه وزنی برای اسکوتر بالا است؟
معمولا بین وزن 30کیلو گرم تا 100 کیلو گرم را اسکوتر ها تحمل می کنند. اما اگر به اسکوتر فشار وارد شود، شاسی اسکوتر می شکند و آسیب به قسمت برد الکترونیکی وارد می شود و باعث خرابی آن می شود. بهتر است زیر وزن های گفته شده استفاده شود. بزرگترین خطر، شکستگی شاسی است و باعث می شود سیم های اسکوتر پاره شوند و اتصالی به وجود آورد و اسکوتر باعث آتش سوزی می شود. هیج وقت هنگامی که باتری اسکوتر ضعیف است با آن حرکت نکنید و آن را به شارژ بزنید.

چگونه اسکوتر برقی خیس شده را تعمیر کنیم؟

یکی از بزرگترین اشتباهات در نگه داری و مراقبت از اسکوتر برقی این است که در روزهای بارانی و یا یک روز پس از آن از اسکوتر برقی در مکان های غیر مسقف استفاده کنید. اسکوتر برقی وسیله ای است که با نیروی الکتریکی کار می کند و چکیدن باران روی اسکوتر برقی و یا افتادن آن در چاله های آبی گوشه کنار شهر برای سلامت اسکوتر برقی بسیار خطرناک است.

اما در هر صورت اگر این اشتباه را انجام دادید، باید فورا دستگاه را خاموش کنید و باطری و برد اصلی را از آن خارج نمایید. اگر این اتفاق برای موبایل شما می افتاد و خیس می شد، احتمالا شنیده اید که می توانید از برنج خام برای خراب نشدن و سوختن باتری و برد گوشی کمک بگیرید. همین کار را نیز می توانید برای اسکوترهای برقی انجام دهید. همانطور که می دانید موتور اسکوتر برقی در چرخ آن قرار دارد؛ بنابراین چرخ اسکوتر را جدا کرده و آن را درون طرف برنج خام قرار دهید. همچنین با دستمال نرم به آرامی بخش های دیگر اسکوتر خود را از آب پاک کنید. اگر خوش شانس باشید دستگاه درست خواهد شد.

چرا یک سمت اسکوتر حرکت نمی کند؟

از دلایل حرکت نکردن یک سمت اسکوتر برقی می توان به اشکال در ژیروسکوپ اشاره کرد. اگر برد ژیروسکوپ را تعویض کنیم مشکل رفع می شود. نکته مهمی که در تعویض ژیروسکوپ وجود دارد این است که رنگ ژیروسکوپ ها تفاوت آنچنانی ندارد و شما باید سنسور هم رنگ با برد اصلی را خریداری کنید.

چراغ های اسکوتر روشن مانده است چکار کنم؟

زمانی که چراغ های اسکوتر روشن مانده و دستگاه حرکت نمی کند احتمالا یکی از ژیروسکوپ ها به مشکل برخورده است.
با تعویض این قطعه مشکل به زودی حل خواهد شد.

چرا اسکوتر به سمت جلو می رود اما به سمت عقب نمی رود؟

اسکوتر نسبت به ضربه حساس است. اگر اسکوتر ضربه دیده دچار اختلال در حرکت می شود. عمده ترین ایراد در ضربه خوردگی به اسکوتر ابتدا شکستن قاب است که باعث اختلال در حرکت اسکوتر برقی می شود. اسکوترها دارای دو برد تعادل می باشند که کار کردن آنها باید با یکدیگر هماهنگ باشد و cpu در دستگاه هدایت و فرمان این دو برد را انجام می دهد.

در صورت ضربه خورد به دستگاه اسکوتر، این هماهنگی از بین می رود و دیگر اسکوتر در حالت عادی خود کار نمی کند. امکان دارد که اسکوتر با ریست کردن درست شود اما در برخی از موارد این برد ها باید تعمیر یا تعویض گردد. بهتر است برای تعمیر اسکوتر شارژی خود آن را به یک مرکز تعمیرات اسکوتر مجاز ببرید. ما این مشکل را برای شما با کمترین هزینه بر طرف می کنیم.

روی لینک زیر کلیک کنید و جواب هر سوالی که درباره اسکوتر برقی و تعمیر آن دارید را پیدا کنید

معرفی قطعات اسکوتر برقی

شاسی اسکوتر

شاسی اسکوتر برقی

در وسط اسکوترهای برقی زیر قاب و جایی که برد و باتری اسکوتر برقی نصب می شود، یک شاسی آلومینیوم فلزی قرار دارد. این شاسی دارای دو قطعه می باشد که توسط یک لوله فلزی در داخل رابط بین دو پایه حالت لولایی به پایه می دهد. میزان تحمل وزن شاسی اسکوترها بسته به نوع آن متفاوت است و با احتساب وزن بالاتر امکان شکستن دارد.
برای رفع این مشکل  واحد تخصصی تعمیرات شرکت ساپتک آماده تعویض  یا فروش شاسی اسکوتر برقی اصلی (اورجینال) می باشد. کافیست با کارشناسان واحد فنی ما تماس بگیرید . 
تعمیر برد اسکوتر برقی

باتری اسکوتر برقی

باتری شامل ۲۰ عدد سلول لیتیوم یون و یک عدد برد الکترونیکی می باشد.
ولتاژ خروجی باتری ۴۲ ولت است.
آمپر خروجی باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر می باشد.
درصورت استفاده نکردن از اسکوتر به مدت طولانی ( بیش از دوماه ) احتمال خرابی باتری بسیار زیاد است .
جهت خرید باتری اسکوتر برقی و تعویض آن می توانید با واحد فنی ما در تماس باشید.

باطری اسکوتر برقی

روش تعمیر باتری اسکوتر برقی

باتری قطعه ی حساسی است و در صورت خرابی باید تعویض گردد. اما گاهی اوقات می توان با شوک دادن به باتری آن را مجددا احیا کرد. برای این کار باید به وسیله یک باتری با ولتاژ قوی تر و دو سیم به باطری اسکوتر برقی شوک وارد کنید. 

قاب اسکوتر برقی ۶ اینچ

قاب اسکوتر برقی از جنس پلاستیک مستحکم ABS است که بستگی به نوع اسکوتر و مدل آن دارای رنگبندی و سایز های مختلف می باشد. برای تعویض قاب اسکوتر خودتان نیز می توانید این کار را انجام دهید. در اثر برخورد با اجسام خارجی و یا فشار به روی دستگاه امکان ترک خوردن قاب اسکوتر وجود دارد.
در صورت درخواست قاب اسکوتر برقی و تعویض آن می توانید با واحد فنی ما در تماس باشید.

 بلوتوث و اسپیکر از جمله لوازم جانبی هستند که با اضافه نمودن این قطعه ها به اسکوتر برقی خود می توانید از پخش موزیک در هنگام استفاده از اسکوتر لذت ببرید.
برای نصب این برد کافیست قاب اسکوتر را باز نموده و کیت بلوتوث را در محل مشخص در روی برد نصب نمایید.

برد و بلوتوث اسکوتر برقی

برد اسکوتر برقی از قطعات کوچک و حساس بسیاری تشکیل شده است. برای تعمیر برد حتما باید سراغ کارشناسان بروید.

جهت انجام تعمیر یا تعویض برد اسکوتر برقی می توانید با واحد فنی ما تماس حاصل فرمایید.

تنها ابزار مورد نیاز برای باز کردن و تعویض برد اسکوتر برقی یک عدد پیچ گوشتی چهارسو هست.

در ابتدا برای تعویض برد اسکوتر برقی باید از خالی شدن الکتریسیه داخلی برد اطمینان حاصل کنید. نکته بعدی که باید رعایت کنید این است که برد اسکوتر برقی با دریافت مقدار کمی رطوبت سوخته و انتقال جریان قطع می شود. مراقب باشید تا به هیچ عنوان رطوبت نبیند.

جهت تعویض برد، قاب پشتی اسکوتر برقی را کامل باز کرده اتصال فیش باتری اسکوتر را جدا کرده و کلید پاور را 2 یا 3 بار فشار دهید.

  • ابتدا اسکوتر برقی خود را از قسمت پشت آن روی سطحی صاف قرار دهید تا دسترسی به پیج های آن امکان پذیر باشد.
  • پیچ های هر دو سمت اسکوتر برقی خود را باز کنید.
  • پس از باز شدن پیچ ها به آرامی قاب اسکوتر برقی را بلند کنید و فیش های متصل شده به آن را جدا کنید.
  • فیش های متصل شده به برد های اسکوتر برقی را نیز جدا کنید.
  • سپس پیچ های اتصالی برد  به شاسی را نیز باز کنید.
  • برد را بیرون آورده و فیش های اتصالی آن را نیز جدا کنید.
  • همین عملیات را برای برد سمت دیگر نیز تکرار کنید.

برد سه تکه متشکل از یک مادر برد و دو عدد ژیروسکوپ می باشد که انواع مختلفی دارد:

  •  سه تکه و دوتکه
  •  اتوبالانس 
  •  اپلیکیشن

برند شیائومی برای اکثر ایرانیها بیشتر در موبایل خلاصه می شود. اما این برند معتبر فعالیت های گوناگونی را انجام می دهد و محصولات متنوع خود را به سراسر جهان می فرستد. شیائومی در اسکوترهای برقی جزو نامداران این حوزه می باشد و اسکوترهای بسیار با کیفیتی را روانه بازار می کند. تعمیر این اسکوتر ها نیز در مجموعه ساپتک اسپرت انجام می پذیرد. تعمیرات اسکوتر برقی شیائومی مدل های M365 ، Pro2، میجیا، ناین بات و … توسط متخصصین این مجموعه با قیمتی مناسب ارائه می شود.

برای تعمیر اسکوتر برقی حتما دو نکته را مدنظر داشته باشید. اولا اینکه شخصی که قرار است اسکوتر شما را تعمیر کند باید تجربه ی زیادی در این زمینه داشته باشد. زیرا اسکوترهای برقی از تکنولوژی پیشرفته ژیروسکوپ بهره می برند و هر فنی کاری نمی تواند دست به تعمیر آنها بزند. ثانیا در صورت مشکل جدی برا هر کدام از قطعات اسکوتر شارژی شما و نیاز به تعویض حتما باید قطعات اصلی و با کیفیت جدید روی اسکوتر نصب شود. در صورت تقلبی بودن و یا کیفیت پایین هر قطعه ای نه تنها اسکوتر خوب کار نمی کند، بلکه سایر قطعات نیز به مرور آسیب خواهند دید. و شما در نهایت متحمل هزینه ای اضافی خواهید شد. 

ساپتک شاپ با تکنسین های آبدیده که در حوزه ی اسکوترهای برقی چندین سال در حال فعالیت هستند، و همچنین واردات مستقیم قطعات اصلی و درجه یک اسکوتر برقی خیال شما را از بابت تعمیر اسکوتر خود راحت خواهد کرد. آدرس واحد تعمیرات این مجموعه به شرح زیر است: 

تهران ، بزرگراه سردارسلیمانی(بزرگراه رسالت) غرب به شرق ، بعداز استادحسن بنا ، نبش خیابان احمدی ، ساختمان سرو، پلاک ۳۰ ،  طبقه۷  ، واحد۲۱

مجموعه ساپتک شاپ بعد از شناسایی وشناخت نیاز مصرف کنندگان به محصول اسکوتر شامل ذینفعان بازار (وارد کنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان نهایی)  با توجه به دارا بودن دانش فنی، آموزش تعمیرات برد های هاوربرد به کارشناسان متخصص با چندین سال سابقه مرتبط، مبادرت به ارائه خدمات تعمیرات و پشتیبانی پس از فروش برای انواع اسکوترهای برقی نموده است. لازم به ذکر است  قطعات یدکی استفاده شده همگی اصلی ( اورجینال ) به همراه گارانتی به مشتریان محترم عرضه می گردد .

ارتباط با ما

جهت اخذ مشاوره تخصصی در تمامی ساعات، کافی است مشکل اسکوتر خود به همراه مدل دستگاه از طریق  تلفن همراه خود برای ما در واتس آپ کنید.

پس از مطالعه این متن نظرات و تجربیات  خود را در همین صفحه در قسمت دیدگاه با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 5]
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
ساپتک شاپ

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*