تعمیر دوچرخه شارژی

فهرست مطالب

تعمیر دوچرخه شارژی

دوچرخه های برقی از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنند. مانند هر وسیله ی دیگری دوچرخه برقی هم بالاخره روزی به مشکل خواهد خورد و نیاز به تعمیر دارد. اگر دوچرخه برقی شما هم خراب شده و دنبال تعمیر آن هستید، جای درستی کلیک کرده اید. اینجا به تمامی سوالات شما پاسخ می دهیم. در رابطه با انواع مشکلات دوچرخه شارژی و نحوه رفع آن ها صحبت می کنیم. همچنین با قطعات و نحوه ی عملکرد آن ها آشنا خواهید شد. تا بتوانید خودتان در خانه دوچرخه ی خود را تعمیر کنید. اما بعضی از مشکلات نیاز به تخصص و تجهیزات مخصوص دارد.

 

تعمیر دوچرخه برقی

 

جهت هرگونه سوال و تعمیر دوچرخه برقی خود با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ پیام دهید. در مجموعه ساپتک شاپ که از سال 1394 به صورت تخصصی روی دوچرخه برقی کار می کند، کارشناسان مجرب و زبده ای وجود دارد که خیال شما را از بابت تعمیر دوچرخه راحت خواهند کرد.

برای تعمیر دوچرخه برقی، احتیاج به کمک داری؟

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*

 

آشنایی با قطعات قابل تعمیر دوچرخه شارژی

با شناخت قطعات دوچرخه شارژی درک بهتری از دستگاهی که استفاده می‌کنید خواهید داشت و در صورت خرابی می‌توانید بفهمید که عیب از کجا می‌باشد همچنین انواع قطعات دوچرخه برقی به همراه قیمت در ادامه موجود است و شما می‌توانید با افزودن به سبد خرید اقدام به خرید نمایید.

 

قطعات دوچرخه برقی

 

هزینه تعمیر و نگهداری دوچرخه شارژی

قیمت قطعات دوچرخه شارژی با توجه به نوع قطعه، برند و سایر عوامل متفاوت است. به عنوان مثال قیمت شارژر دوچرخه برقی با درایور متفاوت است که در ادامه به بررسی هرکدام از این قطعات و لوازم جانبی خواهیم پرداخت. نکته‌ای که باید هنگام مطلع شدن از قیمت قطعات دانست، بروز بودن قیمت‌ها می‌باشد و از آنجایی که مجموعه ساپتک شاپ قطعات دوچرخه برقی را مستقیم و بدون واسطه وارد می‌کند، با توجه به نوسانات ارزی پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت قیمت قطعات دوچرخه برقی از طریق فرم زیر با واحد فروش در تماس باشید.

قطعات دوچرخه شارژی

روی لینک زیر کلیک کنید و دوچرخه ساده خود را به دوچرخه برقی تبدیل کنید.

برقی کردن دوچرخه

باتری دوچرخه برقی

باتری دوچرخه شارژی وظیفه تامین ولتاژ را دارد. در گذشته از باتری‌های لیتیوم خشک در دوچرخه‌ها استفاده می‌شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از باتری‌های لیتیوم  استفاده می‌شود که طول عمر بهتر و قدرت بیشتری دارد.

تعمیر باتری دوچرخه برقی

در هر صورت باتری دوچرخه برقی دارای عمر مصرفی می‌باشد. معمولا عمر آن از دو سال تا چهار سال بسته به نوع و مرغوبیت باتری متغیر می‌باشد. نکته مهم برای طول عمر باتری این است هیچگاه نباید باتری را بدون شارژ رها کرد و حتما باید آن را شارژ نمود، حتی اگر قصد استفاده از آن را ندارید. به دلیل اینکه باتری به طور کل قیمت بالایی دارد و باید در حفظ آن کوشا باشید. در باتری‌های دوچرخه برقی بردی متصل می‌شود که برای مدیریت شارژ بکار میرود خرابی آن زیاد است و می‌توانید آن را خریداری کنید و استفاده کنید.

 

 

باتری اسکوتر برقی 48 ولت

 

جهت مشاهده قیمت و خرید انواع باتری روی لینک زیر کلیک کنید.

باتری دوچرخه برقی

ایمن ترین راه برای شارژ باتری دوچرخه برقی و کلا هر باتری ای این است که ابتدا شارژر را به باتری وصل کنید و سپس آن را به پریز بزنید. این موضوع باعث ایجاد یک اتصال مناسب می شود و از قوس الکتریکی جلوگیری می کند.

  • باتری را در مکانی خشک، تمیز و معتدل شارژ کنید.
  • بهترین زمان شارژ برای دوچرخه برقی درست قبل از سوار شدن است. هرگز بلافاصله پس از پیاده شدن از دوچرخه باتری را شارژ نکنید. باتری باید حداقل سی دقیقه بماند تا خنک شود. برای سوار شدن نیز همینکار را انجام دهید و پس از شارژ اجازه بدهید باتری کاملا خنک شود.
  • اگر شارژر دوچرخه شما قطع کن ندارد حتما تایمر بگیرید و اجازه ندهید باتری بیش از حد شارژ شود. وقتی که باتری کامل شارژ شد اول شارژر را از پریز بکشید و سپس آن را از باتری جدا کنید.
  • وقتی برای مدتی از دوچرخه برقی خود استفاده نکنید شارژ باتری به مرور خالی می شود. خالی شدن کامل باتری دوچرخه برای باتری بسیار مضر است. حتما حداقل طرفیت باتری را روی 50 درصد نگه دارید و هر چند وقت یکبار آن را چک کنید.

 

جهت عیب‌یابی دوچرخه شارژی خود، با ما در ارتباط باشید.

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*

 

نکات مهم در نگهداری باتری دوچرخه برقی

اگر قصد حمل و نقل دوچرخه را پشت کامیون یا وانت دارید حتما باتری را از دوچرخه جدا کنید. تا از برخورد آب و ضربه‌های احتمالی در حین حمل جلوگیری شود.

اگر قصد استفاده از دوچرخه برقی خود را برای مدت زمان طولانی ندارید و آن ها را بیرون از خانه در گاراژ یا سوله نگه داری می کنید، باتری را از دوچرخه جدا کرده و به خانه بیاورید. این باتری‌ها توان تحمل دماهای خیلی پایین یا خیلی بالا را ندارند و بهترین دما برای نگهداری آنها همان دمای خانه است.

باتری را در مکانی خشک نگه داری کنید. اگر نزدیک کتری بگذارید. رطوبت حاصل از آن به باتری شما آسیب جدی خواهد رساند. همچنین نباید احتمال ضربه خوردن در آن مکان وجود داشته باشد.

 

تعمیر قطعات دوچرخه برقی

 

اگر کاملا خالی شود به قسمت های داخلی باتری آسیب خواهد رسید. و اگر زیادی پر شود سلول های باتری را تحت فشار قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است شارژ باتری را در میانه نگه دارید، بین 50 الی 60 درصد.

در زمان و دماهای زیر صفر راندن دوچرخه برقی می‌تواند به باتری آسیب برساند. برای جلوگیری از این اتفاق و کاهش تاثیر سرما بر باتری و همچنین جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب باتری را با پوششی مناسب بپوشانید.

هر از چندگاهی اتصالات باتری و کنترلر را تمیز کنید. این موضوع می‌تواند خطر اتصال کوتاه و آسیب های مختلف به باتری را کاهش دهد.

تعمیر شارژر دوچرخه برقی

اگر دوچرخه برقی شما به درستی شارژ نمی‌شود، دو احتمال وجود دارد. یا پرت شارژر روی دوچرخه خراب است و یا خود شارژر مشکل پیدا کرده است. در این موارد ابتدا سعی کنید پرت شارژر را بررسی کنید. آن را تمیز کنید و اگر مشکل حل نشد به سراغ شارژر بروید. کابل اتصال شارژر به پریز کابلی معمول است که در خانه‌های معمولا یافت می‌شود. آن را تعویض کنید. اگر باز هم مشکل شارژ حل نشد باید خود شارژر را تعویض نمایید.

برای تهیه ی انواع شارژر دوچرخه برقی روی لینک زیر می‌توانید کلیک کنید.

انواع شارژر دوچرخه برقی

تعمیر موتور براشلس دوچرخه برقی

یکی از اصلی ترین قطعات دوچرخه شارژی موتور و سیستم محرکه آن می‌باشد. معمولا قدرت آن ۲۵۰ وات تا ۱۰۰۰ وات می‌باشد که نمونه ۲۵۰ وات آن دارای گیربکس سیاره‌ای می‌باشد. موتور دوچرخه شارژی بوده و از نوع موتورهای دارای گیربکس داخلی می‌باشد. موتورهای براشلس عموما به موتورهایی می‌گویند که در آنها سیم پیچ ثابت است و پوسته به دور سیم پیچ می‌چرخد.

در این موتورها سنسورهایی به نام سنسور اثر هال وجود دارد که وضعیت موتور را به درایور آن گزارش می‌دهد. تعمیر دینام دوچرخه برقی و تعمیر موتور براشلس دوچرخه برقی امکان پذیر است، تمامی قطعاتی که گفته شد می‌تواند به مشکل برخورد کند. زیرا موتور دوچرخه شارژی در آسیب بیشتری نسبت به قطعات دیگر می‌باشد. تعمیرکار موتور دوچرخه برقی نیاز به دانش بالایی دارد. قبل از تحویل موتور به تعمیرکار از اعتبار و تخصص او اطمینان حاصل کنید.

برای تهیه ی موتور دوچرخه برقی می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

انواع موتور دوچرخه برقی

تعمیر دینام دوچرخه شارژی

دوچرخه‌های شارژی دینام ندارند. برخی از دوچرخه‌های برقی هستند که موتور آنها نقش دینام را نیز بازی می‌کند. در این مدل دوچرخه‌ها هنگامی که شما رکاب می‌زنید، موتور به صورت عکس کار کرده و باتری را شارژ می‌کند.

تعمیر سنسور پدال دوچرخه برقی

همانگونه که مطلع هستید دوچرخه برقی برای سهولت در رکاب زدن و پیمایش ساخته شده است. هر چند که دسته گاز یک قطعه‌ای محسوب می‌شود که هنگامی که شما خسته شده‌اید، رکاب نزنید و گاز دهید اما در اصل سنسور پدال است که بیشترین کارایی را دارد. این قطعه در اصل یک سنسور ام دی آر محسوب می‌شود.

وقتی شخص رکاب می‌زند سنسور با استفاده از صفحه ای مغناطیسی پالس حرکتی را به درایور می رساند و موتور شروع به حرکت می کند. با دور تقریبی که فرد در هنگام رکاب زدن احساس خستگی نمی‌کند. در اصل موتور به کمک فرد می‌آید و دوچرخه را به حرکت در می‌آورد. خرابی این قطعه زیاد نیست اما در صورت خرابی باید آن را تعویض کرد.

تعمیر دسته گاز و و ترمز دوچرخه برقی

این قطعه همان کار کنترل سرعت توسط راکب دوچرخه برقی را دارد. دسته گاز دوچرخه برقی مانند یک دیمر یا ولوم عمل می‌کند و وظیفه کنترل دوچرخه برقی را دارد. خرابی این قطعه نیز بالا می‌باشد و دسته گاز دوچرخه برقی قابل تعمیر نمی‌باشد و برای رفع کردن مشکل باید این قطعه تعویض گردد. ترمز دوچرخه برقی هم عمل توقف را دارد. خرابی این قطعه کم می‌باشد اما در صورت خرابی باید تعویض گردد.

 

دسته گاز دوچرخه برقی

 

جهت مشاهده قیمت و خرید انواع دسته گاز دوچرخه برقی اینجا کلیک کنید

دسته گاز دوچرخه برقی

 

دسته گاز دوچرخه برقی

 

تعمیر برد دوچرخه برقی

این قطعه در اصل برد کنترل یا همان برد فرمان دوچرخه شارژی می‌باشد. تمامی فرمان‌های حرکت از این برد صادر می‌گردد. در داخل این قطعه، قطعاتی وجود دارند که باعث تقویت ولتاژ و آمپر برای حرکت موتور دوچرخه به کار می‌روند. خرابی آن‌ها باعث از کار افتادن قسمت برقی دوچرخه می‌شود و اتصالی مدار را به همراه دارد. برای تعمیر درایور دوچرخه برقی به متخصص نیاز است.

 

برد دوچرخه برقی

 

تعمیر درایور یا کنترلر دوچرخه برقی

درایور و کنترلر نام‌های دیگر برد دوچرخه برقی هستند در بازار این قطعه را با هر سه نام می‌شناسند.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع برد دوچرخه برقی روی لینک زیر کلیک کنید.

درایور دوچرخه شارژی

رایج ترین مشکلات دوچرخه برقی چیست؟

دوچرخه برقی همه‌ی اجزای دوچرخه ی معمولی را دارد و در کنار آنها اجزای الکترونیکی هم وجود دارد. بنابراین خرابی های دوچرخه ی معمولی نیز می‌تواند برای دوچرخه برقی هم اتفاق بیفتد. ما اینجا چند مورد از خرابی‌هایی که معمولا برای قسمت الکترونیکی دوچرخه شارژی اتفاق میافتد را باهم بررسی می‌کنیم.

دوچرخه روشن نمی‌شود

برای اینکه دوچرخه روشن شود باید نیروی الکتریکی به موتور آن برسد. پس وقتی روشن نمی‌شود، یعنی جایی از مسیر این انتقال نیرو به موتور مشکل پیدا کرده است که برای تعمیر دوچرخه برقی اول از همه باید سراغ منبع این نیرو رفت تا ببینیم که درست کار می‌کند یا خیر. پس باطری را بررسی کنید. سوکت‌ها و سیم‌ها را چک کنید و هر نقطه اتصالی که گرد و خاک گرفته است را تمیز کنید. احتمالا مشکل حل خواهد شد. اگر نشد باید دوچرخه خود را نزد تعمیرکار ببرید.

دوچرخه روشن می‌شود اما حرکت نمی‌کند

بنظر شما چه چیزهایی باعث حرکت دوچرخه برقی می‌شود؟ با توجه به مطالبی که در مورد قطعات دوچرخه شارژی ذکر کردیم دسته گاز، برد و موتور دوچرخه نقشی کلیدی در حرکت دوچرخه برقی دارند. زمانی که این اتفاق افتاد اول به سراغ چک کردن آنها بروید.تعمیر دوچرخه شارژی

دوچرخه عقب می‌رود اما رو به جلو حرکت نمی‌کند

این مشکل به قسمت مکانیکی دستگاه مربوط می‌شود. احتمالا دیسک ترمز و یا کوپلینگ‌های دوچرخه به مشکل خورده‌اند. در صورت بروز این مشکل دیگر به دوچرخه دست نزنید تا خرابی بیشتری حاصل نشود؛ و برای تعمیر دوچرخه شارژی آن را مستقیما به کارشناسان تعمیرات بسپارید.

 

نحوه تعمیر دوچرخه شارژی

 

معتبرترین مرکز تعمیر دوچرخه برقی

تعمیرگاه اسکوتر برقی مجموعه ی ساپتک شاپ،  با حضور تکنسین های مجرب، اقدام به تعمیر دوچرخه برقی شما می‌نمایند. تکنسین‌های ساپتک شاپ تعویض کار نیستند. برد دستگاه شما را با هزینه کمتر تعمیر می‌کنند و در صورت نیاز به تعویض ابتدا با صاحب دستگاه مشورت کرده و بعد قطعات غیر قابل تعمیر را تعویض می‌کنند. سرعت عمل بالا، تحویل سریع، موجود بودن تمامی قطعات دوچرخه برقی، قیمت مناسب و هزینه کم تعمیر دستگاه در مجموعه ساپتک شاپ سبب جلب رضایت شما عزیزان شده است.

فرم تماس

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.8]

مقالات مرتبط

20 دیدگاه در “تعمیر دوچرخه شارژی

  1. احمد دوستی گفت:

    سلام دوچرخه برقی قدیمی دارم. فکر میکنم تکنولوژیش خیلی قدیمی باشه. اونم تعمیر می کنید؟

    1. asadi گفت:

      سلام دوست عزیز بله
      با واحد فنی در ارتباط باشید 09194088807

  2. پدارم گفت:

    سلام خیلی جامع و مفید بود ممنون از شما

    1. asadi گفت:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده

  3. سحر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    چقدر خوب بود این مقاله.

    1. asadi گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نگاه زیباتون

  4. محمدرضا گفت:

    سلام تعمیر موتور دوچرخه برقی چقدر زمان می بره؟

    1. asadi گفت:

      سلام وقت بخیر
      با واخد فنی در ارتباط باشید.
      09194088807

  5. کورش ایروانی گفت:

    سلام، دوچرخه معمولی دارم،می خواهم برقی کنم.انجام میدهید؟

    1. mrbarati گفت:

      با سلام
      با واحد تعمیرات تماس بگیرید

  6. زهرا بهرهمند گفت:

    سلام آیا موتور برقی قابلیت تبدیل با سه چرخه برقی شدن رو داره
    برای کسی که نمیتونه مدل ۲ تا چرخه رو سوار بشه بعلت عدم تعادل?

    1. mrbarati گفت:

      با سلام
      بله قابلیت داره ولی موتور کویر یه مدل زده که از کارخانه سه چرخ میباشد

  7. عماد گفت:

    من برای تعمیر دوچرخه برقی فقط 3 به بعد میتونم دوچرخه رو بیارم. شما تا چه ساعتی هستین؟

    1. mohamadgrd گفت:

      ما تا ساعت 7 غروب هستیم در خدمتیم.

  8. سمیه گفت:

    سلام دوچرخه برقی دخترم چند روزه خوب حرکت نمیکنه و لرزش داره. همسرم هرکاری کرد درست نشد لطفا راهنمایی میکنید؟

    1. mohamadgrd گفت:

      سلام وقتتون بخیر. ممکنه از باتری باشه. با واحد تعمیرات در ارتباط باشید راهنمایی کنن شما رو…

  9. رضا گفت:

    سلام و عرض ادب. لوازم جانبی دوچرخه شارژی هم دارید؟

    1. mohamadgrd گفت:

      سلام ممنون بله موجوده. از منوی بالای صفحه در بخش قطعات میتونید لوازم جانبی و قطعات مدنظر رو مشاهده کنید.

  10. احسان گفت:

    شما تعمیرات انجام میدین یا تعویض میکنید فقط؟!؟!

    1. mohamadgrd گفت:

      سلام وقتتون بخیر بستگی به مشکلی که برای دوچرخه برقی به وجود اومده داره. ما هم تعویض میکنیم و هم تعمیر دوچرخه برقی انجام میدیم جناب. مشکل رو به واحد فنی اعلام کنید کمکتون میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
ساپتک شاپ

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

نحوه ارتباط*